Har du styr på retningen?

Når der løbende skal produceres overbevisende indhold til både hjemmeside, sociale medier, pressen og nyhedsbrevet, skal der være en rettesnor. Den har du i grundfortællingen.

Grundfortællingen udtrykker virksomhedens løfte til sin omverden, dens værdier og måden, det gøres på. Den er på én gang vidtløftig og jordnær. Vision og mission i et, kan man også sige.

Processen, når grundfortællingen skal udformes, er research, samtaler, forslag, tilretning og præsentation – gerne i et par omgange, før den sidder i skabet. Så er kundevirksomheden til gengæld også væsentligt klogere på sig selv. Klogere på, hvad den vil sige – og til hvem.

VOSTOK kommunikation har senest skabt grundfortællinger til DK OPTIK, Tolne Efterskole, Tommerup Efterskole, Risskov Efterskole, Den Fynske Opera og Danhostel Haderslev. Her er der sammenhæng og mening i budskaber og signaler på tværs af medier og kanaler.

I VOSTOK kommunikation har vi naturligvis selv en grundfortælling – den kan du læse herunder.

Vil du videre mere om grundfortællinger, giver Kresten Schulz-Jørgensen en rigtig fin indføring i grundfortællings univers i bogen “Kommunikationsstrategi for fattigrøve,” som er udgivet på Gyldendal Business.

 

VOSTOK kommunikations grundfortælling

 – vi hæver niveauet

 

Virkningsfuld kommunikation giver mening. Forbinder dig med kunder, brugere, interessenter, elever, klienter – fortsæt selv. Den er måden, du er i verden på. Den er dig. For din virksomheds værdi er det, vi andre forstår ved den.

Virkningsfuld kommunikation er passende til situation, formål, medie og målgruppe. Ofte overraskende, poetisk, medrivende. Hver ting til sin tid.

VOSTOK er et strategisk kommunikationshus for små og mellemstore virksomheder samt uddannelser. Vi skaber sammenhæng og sikker fremgang med kommunikation: Den røde tråd på tværs af medier og mennesker. Meningen med virksomheden i verden. Det er lønsomt. Det flytter folk. Skaber vækst.

Siden 2011 har vi givet vores kunder dét kommunikationsstrategiske afsæt, som ofte er en mangelvare for SMV’er og mindre uddannelser. Siden 2011 har vi skabt sammenhæng på tværs af platforme og kommunikative discipliner. Siden 2011 har vi fundet den pragmatiske balance mellem effekt, æstetik og budget.

Det bliver vi ved med. For verden er fuld af potentiale. For vækst. For samtale. For fremgang i enhver forstand.

Vi er VOSTOK. Vi hæver niveauet.

Sådan gjorde vi selv

I VOSTOK kommunikation tager vi gerne vores egen medicin. Sammen med advisory board-medlem og senior business innovation specialist ved Alexandra InstituttetHelle Trap Friis, fra vores advisory board, har vi gennemtrawlet og -skrevet VOSTOKs DNA. Vi blev ved, til vi syntes, den var helt hjemme.

VOSTOKs grundfortælling er resultatet af gennemskrivning på gennemskrivning – og tanker om forretningen i livet og livet i forretningen.

Grundfortællingen er vores rettesnor. Det er sådan, vi gør. Det er sådan, vi er.

Spændende brancheindsigt: Få Advokatundersøgelsen 2017

Se hvordan advokaterne i Region Midtjylland kommunikerer. Læs om tendenser, faldgruber og muligheder i en branche under forvandling.

Du skriver dig samtidig op til vores nyhedsbrev, som du altid kan framelde igen.

Tak - du har fået en mail. Om tre klik har du undersøgelsen på din skærm.