Hvem er I egentlig?

Grundfortælling

Grundfortællingen gør jer skarpe. Hvem er I? Hvad vil I? Hvordan vil I sige det? Grundfortællingen indkapsler jeres DNA som uddannelse på en A4-side og skaber retningen for den fremadrettede kommunikation. Lyder det banalt? Så hæng på et øjeblik.

De fleste af os holder af at være en del af noget, som er større end os selv. Måske derfor er grundfortællingen mere og mere brugt i både erhvervsliv og uddannelsesverden.

Når vi laver en grundfortælling interviewer vi først elever og studerende, medarbejdere, ledelse og evt. også forældre, bestyrelse m.fl.

Derefter formulerer vi et udkast, som vi vender med ledelsen, inden vi præsenterer udkastet for den samlede medarbejderflok. Derefter gør vi jeres grundfortælling færdig.

Vi forsøger altid at ramme en tone og en stil, som passer til lige præcis den sammenhæng, grundfortællingen skal virke i.

Det kræver masser af lydhørhed og en rigtig spids pen. Vi plejer at ramme plet.

Grundfortællingen danner retningen og tonen i den fremadrettede kommunikation.

På den måde kan alle føle sig hjemme og trygge i det, der foregår, når I bliver endnu mere kommunikerende.

På den måde kan vi sikre, at vi følger strategien på en måde, som alle kan være i. 

 

Grundfortællingen gør jer skarpe. Hvem er I? Hvad vil I? Hvordan vil I sige det? Grundfortællingen indkapsler jeres DNA som uddannelse på en A4-side og skaber retningen for den fremadrettede kommunikation. Lyder det banalt? Så hæng på et øjeblik.

 

De fleste af os holder af at være en del af noget, som er større end os selv. Måske derfor er grundfortællingen mere og mere brugt i både erhvervsliv og uddannelsesverden.

Når vi laver en grundfortælling interviewer vi først elever og studerende, medarbejdere, ledelse og evt. også forældre, bestyrelse m.fl.

Derefter formulerer vi et udkast, som vi vender med ledelsen, inden vi præsenterer udkastet for den samlede medarbejderflok.

Vi forsøger altid at ramme en tone og en stil, som passer til lige præcis den sammenhæng, grundfortællingen skal virke i.

Det kræver masser af lydhørhed og en rigtig spids pen. Vi plejer at ramme plet.

Grundfortællingen danner retningen og tonen i den fremadrettede kommunikation.

På den måde kan alle føle sig hjemme og trygge i det, der foregår, når I bliver endnu mere kommunikerende.

På den måde kan vi sikre, at vi følger strategien på en måde, som alle kan være i. 

 

“VOSTOK fangede og videreformidlede essensen af vores skole helt formidabelt.”

Anne-Mette Reeckmann, Tolne Efterskole

Eksempel: Tolne Efterskoles grundfortælling

Tolne Efterskole er en specialefterskole for unge med en række forskellige indlæringsvanskeligheder og sociale problematikker.

VENNER · VÆRKSTEDER · HVERDAG MED VÆRDI

På en måde er det så enkelt: Det handler om livet. Det skal leves. Og det skal leves af dig.

Det skal leves af dig, om hvem de siger, at du ikke passer ind. Dig, der har svært ved at lære alt det, de siger er nødvendigt.

De siger, du skal videre. Lave planer. Komme i gang. Vi siger, du skal have ro. Plads til at være. Voksne der vil dig. Venner.

Hos os er plads til at lære lig plads til at være. Er du tryg, lærer du bedst. Med daglige mål, der giver mening, kommer du videre: Socialt, fagligt, følelsesmæssigt. Det har du altid vidst.

På vores skole skal det være nemt at have venner. For venner handler om at høre til og være med. Være tryg i nogens selskab. Have det sjovt. Alle fortjener at have venner. Alle har noget at bidrage med. Hos os er du med.

På vores skole rimer værksted på værested, som rimer på lærested. Vi er seriøse med det, vi gør, og med det vi lærer. Derfor er det ofte sjovt. I vores værksteder er der rum til alle – og til dig. Læring er ikke noget, du skal. Det er noget, der sker.

Værdi hver dag er også, når tingene fungerer: Rent tøj, sund mad i køleren. Styr på tingene. Så er du klar til venner og læring. Sådan er det på vores skole og på dens elevgange. I vores botræningshuse øver vi tingene ekstra grundigt, så du lettere kan stå på egne ben. Så du kan fylde din hverdag med værdi.

Sammen er vi Tolne Efterskole. Det ville ikke være det samme uden dig.

Vi er glade for, at du er her.

Tolne Efterskole er en specialefterskole for unge med en række forskellige indlæringsvanskeligheder og sociale problematikker.

VENNER · VÆRKSTEDER · HVERDAG MED VÆRDI

På en måde er det så enkelt: Det handler om livet. Det skal leves. Og det skal leves af dig.

Det skal leves af dig, om hvem de siger, at du ikke passer ind. Dig, der har svært ved at lære alt det, de siger er nødvendigt.

De siger, du skal videre. Lave planer. Komme i gang. Vi siger, du skal have ro. Plads til at være. Voksne der vil dig. Venner.

Hos os er plads til at lære lig plads til at være. Er du tryg, lærer du bedst. Med daglige mål, der giver mening, kommer du videre: Socialt, fagligt, følelsesmæssigt. Det har du altid vidst.

På vores skole skal det være nemt at have venner. For venner handler om at høre til og være med. Være tryg i nogens selskab. Have det sjovt. Alle fortjener at have venner. Alle har noget at bidrage med. Hos os er du med.

På vores skole rimer værksted på værested, som rimer på lærested. Vi er seriøse med det, vi gør, og med det vi lærer. Derfor er det ofte sjovt. I vores værksteder er der rum til alle – og til dig. Læring er ikke noget, du skal. Det er noget, der sker.

Værdi hver dag er også, når tingene fungerer: Rent tøj, sund mad i køleren. Styr på tingene. Så er du klar til venner og læring. Sådan er det på vores skole og på dens elevgange. I vores botræningshuse øver vi tingene ekstra grundigt, så du lettere kan stå på egne ben. Så du kan fylde din hverdag med værdi.

Sammen er vi Tolne Efterskole. Det ville ikke være det samme uden dig.

Vi er glade for, at du er her.

Vil I arbejde strategisk med jeres grundfortælling?

Ring. Skriv. Hallo!

VOSTOK kommunikation
Balticagade 10B, 2. th.
8000 Aarhus C
mail: info@vostok.dk
telefon: 6130 5677
CVR: 33907206