Skræddersyet til jer

Oplæg og kurser

Vi afholder jævnligt kurser, oplæg og workshops. Det handler om skoler og online kommunikation, krisekommunikation, kommunikationsstrategi eller produktion af konkret indhold som f.eks. video eller tekst.

Vi lever i et samfund bliver mere og mere kommunikerende – med stadigt flere kanaler og muligheder.

For den enkelte uddannelsesinstitution er det vigtigt løbende at følge med og tage bestik af muligheder i en omverden, hvor den eneste konstant er forandring.

Kurser og oplæg kan f.eks. handle brug af sociale medier for skoler eller krisekommunikation. Det kan også handle om skolelederens værktøjskasse til at håndtere og lede i en flimrende kommunikationsvirkelighed med mange aktører og et hurtigt tempo.

Kontakt os – så laver vi en skræddersyet løsning med basis i netop jeres behov.

Vi afholder jævnligt kurser, oplæg og workshops. Det handler om skoler og online kommunikation, krisekommunikation, kommunikationsstrategi eller produktion af konkret indhold som f.eks. video eller tekst.

Vi lever i et samfund bliver mere og mere kommunikerende – med stadigt flere kanaler og muligheder.

For den enkelte uddannelsesinstitution er det vigtigt løbende at følge med og tage bestik af muligheder i en omverden, hvor den eneste konstant er forandring.

Kurser og oplæg kan f.eks. handle brug af sociale medier for skoler eller krisekommunikation. Det kan også handle om skolelederens værktøjskasse til at håndtere og lede i en flimrende kommunikationsvirkelighed med mange aktører og et hurtigt tempo.

Kontakt os – så laver vi en skræddersyet løsning med basis i netop jeres behov.

“Jeg kan kun anbefale VOSTOK til enhver virksomhed eller skole.”

Peter Bruhn Jepsen, Sportsefterskolen SINE

Aktuelle kursustilbud

Medierne og skolen

MEDIERNE OG SKOLEN
– Skab den samlende fortælling

>> SE MERE OG TILMELD HER <<

Beskrivelse
På kurset får du redskaber til at omsætte værdigrundlag, skoletanker og daglig praksis til konkret kommunikation, som faktisk flytter noget for jeres skole. Du får redskaber til at fastholde den samlende fortælling om netop jeres skole i flimrende, digital tid.

På kurset får du samtidig et dybere indblik i, hvad der karakteriserer dagens mediesamfund og hvilke kræfter skolen er oppe imod, når den gerne vil ud med sine budskaber.

Kursets har fokus på samspillet mellem digitale og redaktionelle medier. Det udfolder sig i en vekselvirkning mellem teori og øvelser blandt kursisterne. Medbring derfor gerne computer/tablet og mobiltelefon.

Målgruppe
Skoleledere og ledende medarbejdere. Kommunikationsansvarlige.

Udbytte

  • Som skoleleder bliver du klar til at lede kommunikationsindsatsen med øget viden om, hvad feltet indebærer.
  • Som kommunikationsansvarlig bliver du klar til at kommunikere jeres budskaber digitalt via konkrete redskaber og modeller.
  • Du får konkrete redskaber med fra kurset, som du kan omsætte i praksis.

Omfang
Kurset varer 1 – 2 fulde dage fra kl. 9 – 15. Længden afhænger af, hvor meget i dybden man gerne vil med f.eks. video eller foto.

Sted
Kurset kan både finde sted online eller fysisk hos enten jer eller i VOSTOK kommunikations lokaler.

Åbne kurser 2021
18. – 19. januar 2021 9 – 15 i VOSTOK kommunikations lokaler.

Pris
15.000 kr. pr. kursusdag eks. moms for mellem 5 og 15 deltagere. Ved færre end 5 og flere end 15 deltagere aftales prisen individuelt.

Kontakt
Rasmus Anker Rysgaard, telefon 6130 5677 eller rasmus@vostok.dk.

Sociale medier for skoler

SOCIALE MEDIER FOR SKOLER
– Værdier på det sociale internet

Beskrivelse
På kurset får skolens some-ansvarlige redskaber til at sætte sociale medier ind i en strategisk sammenhæng. Hvordan kommer værdigrundlaget og skolens tilbud til at fremstå tindrende klart? Hvor er de oplagte faldgruber – og hvordan håndterer man kritiske kommentarer til skolens opslag?

Kursisterne får konkrete værktøjer med sig hjem, som kan bruges til at folde skolens historie ud i tekst, billeder og video på forskellige platforme.

Kursets udfolder sig i en vekselvirkning mellem teori og øvelser blandt kursisterne. Medbring derfor gerne computer/tablet og mobiltelefon.

Udbytte

  • Redskaber til at folde skolens historie ud på sociale medier
  • Viden om organiseringen bag en succesfuld indsats på sociale medier
  • Redskaber og kunnen til medieproduktion i det daglige

Omfang
Kurset varer 1 – 2 fulde dage fra kl. 9 – 15. Længden afhænger af, hvor meget i dybden man gerne vil med f.eks. video eller foto.

Sted
Kurset kan både finde sted online eller fysisk hos enten jer eller i VOSTOK kommunikations lokaler.

Åbne kurser 2021
22. og 23. februar 2021 9 – 15 i VOSTOK kommunikations lokaler.

Pris
15.000 kr. pr. kursusdag eks. moms for mellem 5 og 15 deltagere. Ved færre end 5 og flere end 15 deltagere aftales prisen individuelt.

Kontakt
Rasmus Anker Rysgaard, telefon 6130 5677 eller rasmus@vostok.dk.

Krisekommunikation

KRISEKOMMUNIKATION

Beskrivelse
Hvert år rammes skoler af mediestorme. De redaktionelle medier indgår ofte i komplekse samspil med de sociale medier. Ofte – og særligt hvis man er uforberedt – kan det blive ganske ustyrligt.

På kurset gennemspiller vi krisescenarier 1:1 med teorietiske indspil undervejs. På denne måder kommer vi så tæt på en krise i virkeligheden som overhovedet muligt.

Udbytte

  • Viden om krisehåndtering
  • ’Hands on’ i forhold til at kunne agere i en mediekrise
  • Konkrete redskaber (herunder skema til et egentligt beredskab), som kan implementeres på jeres skole

Omfang
Kurset varer 1 – 2 fulde dage fra kl. 9 – 15. Længden afhænger af, hvor man gerne vil i dybden med stoffet.

Sted
Kurset kan både finde sted online eller fysisk hos enten jer eller i VOSTOK kommunikations lokaler.

Åbne kurser 2021
29. og 30. marts 2021 2021 9 – 15 i VOSTOK kommunikations lokaler.

Pris
15.000 kr. pr. kursusdag eks. moms for mellem 5 og 15 deltagere. Ved færre end 5 og flere end 15 deltagere aftales prisen individuelt.

Kontakt
Rasmus Anker Rysgaard, telefon 6130 5677 eller rasmus@vostok.dk.

Vi øver krisehåndtering 1:1

Forebyggelse af kriser er alfa og omega. Men når krisen alligevel kommer, er det godt at være forberedt. Noget af det mest effektive kan være at gennemspille en række krise-scenarier, som vi har set forekomme på skoler og uddannelser. Vi kan gøre det enkeltvis eller i grupper med andre skoleledere.

Forestil dig, at en forælder kontakter pressen med en historie om jeres skole eller uddannelse. At historien blev distribueret på internettet, og at skolens Facebook-profil begyndte at syde med kritiske kommentarer.

Hvad gør du som skoleleder?

Forestil dig samtidig, at baglandet eller forvaltningen ikke entydigt bakker jeres skole op, og at det begynder at murre i krogene hos medarbejderne.

Hvad gør du?

Nu går EkstraBladet og TV2 News ind i sagen. Journalisternes udlægning er slet ikke, som du kunne ønske dig.

Handling er påkrævet. Men hvilken?

At gennemspille simulerede kriser og tale om løsningerne i plenum giver god træning i virkelig krisehåndtering.

Det kan også afdække, hvor I som organisation har svage punkter.

Skal vi komme i gang?

Forebyggelse af kriser er alfa og omega. Men når krisen alligevel kommer, er det godt at være forberedt. Noget af det mest effektive kan være at gennemspille en række krise-scenarier, som vi har set forekomme på skoler og uddannelser. Vi kan gøre det enkeltvis eller i grupper med andre skoleledere.

Forestil dig, at en forælder kontakter pressen med en historie om jeres skole eller uddannelse. At historien blev distribueret på internettet, og at skolens Facebook-profil begyndte at syde med kritiske kommentarer.

Hvad gør du som skoleleder?

Forestil dig samtidig, at baglandet eller forvaltningen ikke entydigt bakker jeres skole op, og at det begynder at murre i krogene hos medarbejderne.

Hvad gør du?

Nu går EkstraBladet og TV2 News ind i sagen. Journalisternes udlægning er slet ikke, som du kunne ønske dig.

Handling er påkrævet. Men hvilken?

At gennemspille simulerede kriser og tale om løsningerne i plenum giver god træning i virkelig krisehåndtering.

Det kan også afdække, hvor I som organisation har svage punkter.

Skal vi komme i gang?

Vil I udvikle jer strategisk med oplæg og kurser?

Ring. Skriv. Hallo!

VOSTOK kommunikation
Balticagade 10B, 2. th.
8000 Aarhus C
mail: info@vostok.dk
telefon: 6130 5677
CVR: 33907206