Jeres tryghed

Eksperter i kommunikation for uddannelse

Skole og uddannelse er indgangen til samfundslivet for os alle sammen. Samtidig er skole og uddannelse noget, de fleste har en holdning til – også politikere på alle niveauer. Det gør, at man i både kommunikation og markedsføring skal tage hensyn til mange ting på samme tid. Vi ved, hvad der virker – og kender faldgruberne.

Nogle skoler og uddannelser har behov for fylde pladserne her og nu. Andre har brug at opretholde eller ændre et omdømme.

Mens frie skoler har et bagland og en skolekreds at tage hensyn til, bliver folkeskoler og ungdomsuddannelser oftere set efter i sømmene af politikere og forvaltning.

Fælles er, at det aldrig er enkelt at kommunikere som skole eller uddannelse. Digitaliseringen af stort set al kommunikation har kun gjort opgaven større.

Derfor skal den løbende kommunikation for alle skoler og uddannelser afspejle de faktisk levede værdier. Kampagner skal passe præcist ind i både det overordnede billede her og nu samt de strategiske mål for fremtiden.

Sådan passer vi på jeres troværdighed.

Skole og uddannelse er indgangen til samfundslivet for os alle sammen. Samtidig er skole og uddannelse noget, de fleste har en holdning til – også politikere på alle niveauer. Det gør, at man i både kommunikation og markedsføring skal tage hensyn til mange ting på samme tid. Vi ved, hvad der virker – og kender faldgruberne.

Nogle skoler og uddannelser har behov for fylde pladserne her og nu. Andre har brug at opretholde eller ændre et omdømme.

Mens frie skoler har et bagland og en skolekreds at tage hensyn til, bliver folkeskoler og ungdomsuddannelser oftere set efter i sømmene af politikere og forvaltning.

Fælles er, at det aldrig er enkelt at kommunikere som skole eller uddannelse. Digitaliseringen af stort set al kommunikation har kun gjort opgaven større.

Derfor skal den løbende kommunikation for alle skoler og uddannelser afspejle de faktisk levede værdier. Kampagner skal passe præcist ind i både det overordnede billede her og nu samt de strategiske mål for fremtiden.

Sådan passer vi på jeres troværdighed.

“Vi har kun mødt kompetence, fleksibilitet og venlighed…”

Tina Kruse, Skt. Knuds Skole

Viden og erfaring

Vi kender skoler og uddannelsers virkelighed. Vi har undervisningserfaring fra såvel folkeskole, efterskole, højskole og UC. Bestyrelses- og ledelseserfaring har vi fra skoler samt erhvervs- og kulturliv.

Det er godt at vide, hvad man taler om. Lige så vigtigt er dog at lytte og have fingeren på den faktiske puls.

Derfor søger vi altid at være up-to-date på de nyeste tendenser i undervisningsverdenen. Samtidig er det vores mål altid at være et skridt foran i kommunikations-junglen.

På denne måde er det vores mål altid at kunne servicere landets skoler og uddannelser på det højest mulige niveau.

Kompetencerne i vores advisory board rummer erfaring fra landets største virksomheder og forskning på topniveau.

Viden og erfaring er imidlertid kun noget værd, hvis man mestrer den vigtigste disciplin af dem alle:

Faktisk at lytte til dem, det drejer som om – lige præcis jeres skole eller uddannelse og de specifikke udfordringer, I står overfor.

 

Vi kender skoler og uddannelsers virkelighed. Vi har undervisningserfaring fra såvel folkeskole, efterskole, højskole og University Colleges. Bestyrelses- og ledelseserfaring fra skoler samt erhvervs- og kulturliv.

Det er godt at vide, hvad man taler om. Lige så vigtigt er dog at lytte og have fingeren på den faktiske puls.

Derfor søger vi altid at være up-to-date på de nyeste tendenser i undervisningsverdenen. Samtidig er det vores mål altid at være et skridt foran i kommunikations-junglen.

På denne måde er det vores mål altid at kunne servicere landets skoler og uddannelser på det højest mulige niveau.

Kompetencerne i vores advisory board rummer erfaring fra landets største virksomheder og forskning på topniveau.

Viden og erfaring er imidlertid kun noget værd, hvis man mestrer den vigtigste disciplin af dem alle:

Faktisk at lytte til dem, det drejer som om – lige præcis jeres skole eller uddannelse og de specifikke udfordringer, I står overfor.

 

Vores værdier

Vi bygger på tre grundlæggende værdier: Tillid, mening og mod. Værdierne er styrende i alle samarbejdsrelationer.

Kommunikation og markedsføring kan være en jungle at sætte sig ind i. Budskaberne fra forskellige udbydere er mange – og ofte modstridende.

Vi vægter relationen og tilliden mellem os og den enkelte skole højt. For kun på denne måde, kan vi få samarbejdet til at fungere godt og opnå resultater.

Når vi arbejder, skal tingene give mening i mere end én forstand: Skolens budskaber her og nu skal f.eks. også passe med den langsigtede strategi. På godt dansk hjælper vi altså ikke nogen med at tisse i bukserne for at holde varmen.

Det kræver mod at sige til og fra. Det kræver også mod at lave løsninger, som går til kanten af det mulige.

Vi øver os hver dag i at udleve vores værdier.

 

Vi bygger på tre grundlæggende værdier: Tillid, mening og mod. Værdierne er styrende i alle samarbejdsrelationer.

Kommunikation og markedsføring kan være en jungle at sætte sig ind i. Budskaberne fra forskellige udbydere er mange – og ofte modstridende.

Vi vægter relationen og tilliden mellem os og den enkelte skole højt. For kun på denne måde, kan vi få samarbejdet til at fungere godt og opnå resultater.

Når vi arbejder, skal tingene give mening i mere end én forstand: Skolens budskaber her og nu skal f.eks. også passe med den langsigtede strategi. På godt dansk hjælper vi altså ikke nogen med at tisse i bukserne for at holde varmen.

Det kræver mod at sige til og fra. Det kræver også mod at lave løsninger, som går til kanten af det mulige.

Vi øver os hver dag i at udleve vores værdier.  

 

Vil I arbejde strategisk?

Holdet

Rasmus Anker Rysgaard, cand.mag, kommunikationsrådgiver og ejer

Camille Kirkegaard, juniorkonsulent

Magnus Hedegaard Hansen, content creator

Faste partnere

Jimi Hove, digital markedsføring

Kristina Green Bonne, design og grafik

Adam Vestergaard, teknik og WordPress

Advisory board

Helle Trap Friis, tidligere markedsdirektør for TDC

Ulf Bach-Vedel, ekspert i SOME og bots

Jesper Tække, medieforsker ved Aarhus Universitet

Ring. Skriv. Hallo!

VOSTOK kommunikation
Balticagade 10B, 2. th.
8000 Aarhus C
mail: info@vostok.dk
telefon: 6130 5677
CVR: 33907206