… i vores helt egen juice

Cases

Hvis vi nu selv skal sige det, er vi ofte ret stolte af det, vi laver. Men vi er først rigtig glade, når tingene rent faktisk virker: Når vi sammen har lavet en forskel i verden, som er til at tage og føle på.

Kommunikation for skoler og uddannelser er et helt særligt felt med mange aktører, holdninger og måder, tingene kan gøres på.

Vi har erfaringen, som gør, at vi kan skabe løsninger, der samler organisationen og samtidig giver den ønskede effekt.

Vi kender også skoler og uddannelsers typiske “kadencer” fra elevoptag til forskellige stadier i skoleåret og diverse begivenheder.

Alt dette sikrer, at vi ikke blot laver tom reklame, men fylder internettet med reelt og ordentligt indhold fra jer.

Herunder kan I se eksempler – der er mere på vej.

Hvis vi nu selv skal sige det, er vi ofte ret stolte af det, vi laver. Men vi er først rigtig glade, når tingene rent faktisk virker: Når vi sammen har lavet en forskel i verden, som er til at tage og føle på.

Kommunikation for skoler og uddannelser er et helt særligt felt med mange aktører, holdninger og måder, tingene kan gøres på.

Vi har erfaringen, som gør, at vi kan skabe løsninger, der samler organisationen og samtidig giver den ønskede effekt.

Vi kender også skoler og uddannelsers typiske “kadencer” fra elevoptag til forskellige stadier i skoleåret og diverse begivenheder.

Alt dette sikrer, at vi ikke blot laver tom reklame, men fylder internettet med reelt og ordentligt indhold fra jer.

Herunder kan I se eksempler – der er mere på vej.

Hjemmesider

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce eget sem sit amet nibh maximus tincidunt a dictum risus. Vestibulum dictum pulvinar malesuada. Sed sollicitudin arcu vel ultricies elementum.

Aarhus Efterskole

Udfordring

Aarhus Efterskole ønskede et nyt website, som præcist afspejlede skolens værdier og liv. Samtidig skulle sitet være let at vedligeholde.

Proces

Gennem samtaler med forstander og medarbejdere udvikle vi skitser til en endelig stil i ordlyd, billeder, og design.

Resultat

Hjemmesiden er live. Skolen er glad. Vi kan også godt lide den.

Udtalelse

“VOSTOK har en rigtig god evne til at destillere skolens essens og nænsomt, men konsekvent, at omsætte den til tekster, billeder og grafisk udtryk.” – Rasmus Bro Henriksen, forstander.

Lunderskov Efterskole

Udfordring

Lunderskov Efterskole ønskede som del af en udvidelsesproces bruge nettet mere aktivt til elevrekruttering. Der skulle en ny og appellerende hjemmeside til.

Proces

Vi strukturerede den samlede løsning, skrev tekster og anviste en stil for billeder og video.

Vi producerede en række af små præsentationsvideoer i samarbejde med skolens elever.

Sammen med designer Kristian Stokholm designede og opsatte vi den endelige løsning.

Resultat

Lunderskov Efterskole er i dag én af landets store efterskoler med 180 elever. Hjemmesiden har været en væsentlig brik i skolens fordobling af elevtallet.

Eisbjerghus Internationale Efterskole

Udfordring

Her har vi overtaget og opdateret en eksisterende hjemmeside.

Eisbjerghus Internationale Efterskoles hjemmeside var uoverskuelig og vanskelig at forstå.

Opgaven var at rette op på dette, så skolen kunne nå sine potentielle elever.

Proces

Vi gennemgik de eksisterende hjemmeside og foreslog en helt ny struktur, som skulle møde brugeren. Vi gennemskrev samtlige undersider, indsatte flere videoer og sørgede for mere overskuelighed.

Vi gjorde siden sprogligt mere imødekommende.

Resultat

Eisbjerghus Internationale Efterskole har i dag et væsentligt bedre elevoptag, end før VOSTOK kommunikation kom ind i billedet. Skolen er fyldt og på et tidligere tidspunkt i forhold til de foregående år.

Digital markedsføring

Vi kan få teknik og budskab til at spille sammen og på den måde nå målgruppen bedst muligt. Vi dominerer markedet gang på gang.

Tommerup Efterskole

Udfordring

Tommerup Efterskole havde brug for at fylde pladserne på et nyt linjefag i dans med start i skoleåret 20/21.

Proces

Arbejdet startede i skoleåret 18/19, hvor vi sammen med Tommerup Efterskole definerede rammerne for dansefaget og markedsføringen heraf.

Vi udarbejdede en SOME-video, som vi annoncerede til brugere og målgrupper på Instagram og Facebook.

Samtidig annoncerede vi på Google og lavede SEO på undersiden for linjefaget dans.

Resultat

Til skoleåret 20/21 er linjefaget dans fyldt.

Mere

VOSTOK kommunikation har tidligere været med til at lancere de nye linjefag Verdensborger og eSport. Begge linjefag var fyldte fra starten

Eisbjerghus Internationale Efterskole

Udfordring

På Efterskolernes Dag og Efterskolernes Aften er konkurrencen om besøgende stor landet over. Eisbjerghus ønskede være synlig for sin målgruppe på både Google og Facebook/Instagram.

Proces

Både op til Efterskolernes Dag og Efterskolernes Aften producerede vi særligt indhold, som vi annoncerede til målgruppen på Facebook og Instagram.

Samtidig sørgede vi for, at Eisbjerghus Internationale Efterskole lå helt forrest i Googles søgeresultater.

Resultat

Op til begge både Efterskolernes Dag og Aften lå Eisbjerghus i top målt på synlighed på Google. Samtidig var skolen meget synlig på Facebook og Instagram, hvor antallet af klik på det annoncerede materiale var langt over branche-gennemsnit.

Lunderskov Efterskole

Udfordring

At lægge de langsigtede spor for Lunderskov Efterskoles online tilstedeværelse.

Proces

Digital markedsføring er ikke “hurtigt sukker” (selv om mange siger det). Det handler om indhold, indhold og indhold.

Vi har løbende været med at udvikle og lægge linjen i det indhold, som Lunderskov Efterskole har brugt i sin digitale markedsføring.

Resultat

Lunderskov Efterskole er i dag én af landets førende, kreative efterskoler med 180 elever.

Foto og video

Vi producerer video i høj kvalitet med troværdigheden i orden. Vi kan også tage billeder.

Skt. Knuds Skole

Udfordring

Skt. Knuds Skole ønskede at præsentere sig selv for kommende elever og deres forældre. Der skulle produceres en video fra indskolingen, mellemtrinnet og udskolingen.

Proces

For at kunne præsentere Skt. Knuds Skole så ægte og autentisk som muligt, lavede vi en række dobbeltinterviews med både elever, ledelse og lærere.

Resultat

Videoerne har fået rigtig megen positiv respons. De kan f.eks. ses på skolens Facebook-side.

Udtalelse

“VOSTOK har i videoerne ramt værdierne og stemningen på vores skole utrolig fint. Vi har i produktionsfasen kun mødt kompetence, fleksibilitet og venlighed og kan varmt anbefale VOSTOK.”

Aarhus Efterskole

Udfordring

I forbindelse med produktion af en ny hjemmeside skulle Aarhus Efterskole bruge en række billeder af efterskolelivet, linjefagene m.v. Billederne skulle give et autentisk indblik i skolens liv og værdier.

Proces

Vi tilbragte en dag på Aarhus Efterskole efter grundige samtaler med ledelsen om, hvad det var, der skulle afspejles i billeder.

Resultat

Billeder kan ses på Aarhus Efterskoles hjemmeside her.

Udtalelse

“VOSTOK har en rigtig god evne til at destillere skolens essens og nænsomt, men konsekvent, at omsætte den til tekster, billeder og grafisk udtryk.”

Tommerup Efterskole

Udfordring

Tommerup Efterskole ønsker flere elever på deres linjefag musik.

Proces

Vi var med i undervisningen med vores kamera. Derefter interviewede vi lærere og elever om, hvad der er særligt ved musikfaget på Tommerup Efterskole.

Resultat

Vi producerede en længere video om skolens musik-tilbud og lavede flere små videoer, der skulle indgå i en samlet kampagne om musik.

Effekterne venter vi endnu på (januar 2020). Vi opdaterer, når de er klar.

Krisekommunikation

Vi lukker krisen ned, hvis den rammer. Med ro og respekt. 

Sportsefterskolen SINE

Udfordring

Forstander Peter Bruhn Jepsen blev uretmæssigt politianmeldt for brud på tavshedspligten af en forælder, som samtidig hermed lækkede historien til JydskeVestkysten.

Det afstedkom en mediestorm , som skolen pga. sin forhistorie var særligt sårbar overfor.

Proces

Vi gik straks i dialog med JydskeVestkysten omkring rimeligheden af de fremførte påstande – herunder at avisen overhovedet bragte disse.

Vi brugte samtidig sociale medier, pressemeddelelser, SEO m.v. til at fremme skolens (korrekte) dagsorden.

Resultat

De urigtige påstande blev dementeret i et stort opsat interview med Peter Bruhn Jepsen. Skolens interessenter var samtidig via hjemmeside og sociale medier opdateret på, hvad der var op og ned i den desværre unødigt dramatiske historie.

Udtalelse

“I sommeren 2017 begyndte stormen. En forælder gik i pressen med en historie, som ikke var sand. Pressen slog det stort op i løbet af kort tid og under ganske dramatiske overskrifter.

På Sportsefterskolen SINE er vi meget bevidste om, at tillid internt og eksternt er vores vigtigste aktiv. Derfor var situationen kritisk.

Heldigvis ringede vi til VOSTOK kommunikation, som forinden havde lavet et stykke strategisk kommunikationsarbejde for os.

Allerførst startede VOSTOK med at skabe overblik over situationen. Derfra udviklede vi sammen en plan for håndtering af situationen – herunder ikke mindst hvem der skulle udtale sig om hvad, hvordan og hvornår. Det hele foregik mens krisen stod på og under ganske stort pres.

VOSTOK sørgede for overblik, talepapirer og skrivelser hurtigt og med stor sikkerhed, så vi indledningsvist kunne dæmpe mediestormen, håndtere journalisterne m.v.

Herefter medvirkede VOSTOK til at få rettet fejl i en hel række af artikler på nettet og tog efterfølgende hånd om, at vi fik genetableret samarbejdet med og relationen til det medie, der primært skrev historierne.

Arbejdet kulminerede i en opfølgende helsides-artikel, som rettede op på billedet af skolen og min person i den nære og regionale offentlighed. Effekten var selvsagt bedre end den, som et eventuelt medhold i Pressenævnet kunne have givet i form af en notits.

Sideløbende med pressearbejdet benyttede VOSTOK kommunikation effektivt de sociale medier samt hjemmeside og SEO til at pleje vores nationale netværk og billedet af vores skole her.

Vi fik sat punktum på en god måde for en træls historie. Der var hele tiden nogen bag os på menneskelig bølgelængde.

Jeg kan kun anbefale VOSTOK til enhver virksomhed eller skole, som enten har akut brug for krisekommunikation eller ønsker at forberede sig på den altid uventede mediestorm.”

– forstander Peter Bruhn Jepsen

Vil I også arbejde strategisk?

Ring. Skriv. Hallo!

VOSTOK kommunikation
Balticagade 10B, 2. th.
8000 Aarhus C
mail: info@vostok.dk
telefon: 6130 5677
CVR: 33907206